Deň / Dátum / Čas

sobota / 22.06.2024 / 9:00 - 12:30

Úvod do filozofie a základné informácie – Ashtanga joga
Vedená hodina celej 1. série s modifikáciami pre začiatočníkov

Nádi Shodana Pranayama (dychové cvičenie)

Ako meditovať? Základy meditácie vipassana/meditačné techniky

Meditácia v tichu

 

Pomocou prvej sekvencie Ashtanga jogy (Joga Chikitsá – jogová terapia) skultivujeme a zahrejeme telo a rozprúdime v ňom teplo. Jednoduchým dychovým cvičením (Nádi Shodana) následne myseľ pripravíme na meditáciu. Predstavíme si základné prístupy k meditácii, odpovieme na pálčivé otázky ako dlho meditovať, aký by mal byť náš primárny objekt sústredenia, ako sa vysporiadať so svojimi myšlienkami a ,,vyrušeniami“ počas meditácie a na záver si meditáciu vhľadu a kultivovanej všímavosti (vipassana) spoločne vyskúšame aj v praxi.  Workshop je vhodný pre začiatočníkov, ako aj pre pokročilejších praktikantov, ktorí by sa radi posunuli vo svojej praxi ďalej a objavili jej hlbšie princípy.

Teším sa na vás.

 

Ashtanga joga je ucelený systém jogového cvičenia pochádzajúci z juhoindického mesta Mysore  známy svojou dynamickosťou a na seba nadväzujúcimi pozíciami, ktorých poradie sa nemení – to dáva žiakovi možnosť sledovať svoj progres a ponoriť sa  pri každom cvičení hlbšie a hlbšie do praxe. V jednotlivých pozíciách je krátka výdrž po ktorej nasleduje dynamický prechod do ďalšej pozície (vinyasa). Týmto spôsobom sa cvičenie stáva akousi plynulou meditáciou v pohybe, pri ktorej sa buduje nielen fyzická kondícia, ale aj pokora a odhodlanie.  Špeciálna pozornosť sa pri tomto cvičení sústredí na dych, ktorý spolu s praxou vytvára tok energie a tepla, ktorým rozpúšťa fyzické a emočné bloky v tele.

 

====
ASHTANGA JOGA A ZÁKLADY MEDITÁCIE
KDE: YOGA HOUSE BRATISLAVA
DEŇ: 22.6. 2024, sobota
ČAS: 9:00 – 12:30
CENA: 30 Eur
LEKTORKA: Dominika Jančovičová
REGISTRÁCIA: bit.ly/3Uz40bU

====

DOMINIKA

Joge som sa začala venovať približne v roku 2014, kedy som začala navštevovať skupinové hodiny. Náhoda chcela, že to boli hodiny Ashtangy a jej princípy ma oslovili natoľko, že som postupne začala s vlastnou praxou a  učiteľskou certifikáciou. Pozície nasledujú vždy v rovnakom poradí, čo nám umožňuje  hlboko sa ponoriť do praxe. Pocit, ktorý sa po joge dostavil bol návykový, rovnako ako pocity po meditácii. Ten odstup, to ticho. J Nesmierne ma teší, keď môžem tento zážitok sprostredkovať aj iným.